ianuarie 30, 2013

Vedetism

             Nu mi-a trecut vreodată prin cap că poți să fii vedetă fără să știi, că poți ignora fără să-ți dai seama oamenii. Prea rar m-am gândit aș avea o atitudine superioară, că a fi interpretat greșit e atât de ușor, că atunci când vrei să faci ceva extraordinar, vei fi înțeles greșit. Cum poate o idee bună să fie perisată atât de ușor de cei care nu fac nimic? Aș vrea să cred că nu e tipic românesc, deja m-am săturat de propria nemulțumire față de țara mea, am învinovățit-o prea des și prea mult, deoarece o opinie negativă e asimilată de 21 de ori mai ușor decât un adevăr, fie și el nevinovat.
              Se pare că e foarte greu pentru oameni să conceapă faptul că tu nu cauți atenție, că îți pasă mai mult de ei decât cred, că de fapt nu vrei cu toată inima să fii in prim-plan. E aproape imposibil să înțeleagă că tu, înainte să adormi te întrebi ce ai făcut greșit, ce ai fi putut să faci mai mult sau că te lupți cu tine . Dacă am încerca măcar să gândim mai blând și să judecăm mai puțin. Nu au nici cea mai mică idee ce lupte duci, câte ore ai stat și ai conceput idei pentru schimbare, pentru a le oferi ceva mai bun. Se vede doar dorința de afirmare și e trist, tare trist așa...
        Oricât de greu ar fi, oricât de ciudat va fi, nu voi renunța la a crede în voi. Poate într-o zi te voi judeca, poate te voi acuza pe nedrept, poate voi fi un monstru. Te rog, dacă eu mă voi schimba, du tu mai departe stindardul, fă tu ce e bine și fie ca tot ce este adevărat, tot ce este vrednic de cinste, tot ce este drept, tot ce este curat, tot ce este vrednic de iubit, tot ce este vrednic de primit, orice faptă bună şi orice laudă, aceea să te însufleţească.

3 comentarii:

  1. De multe ori oamenii nu apreciaza ceea ce e drept si frumos sa aprecieze intr-un om si se grabesc sa ii judece si sa le puna etichete. Cred ca oamneii se pricep cel mai bine la a pune etichete . Dar intotdeauna schimbarea trebuie sa inceapa cu mine.
    Mahatma Ghandi a spus: "Fii tu schimbarea pe care vrei sa o vezi in lume!"

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cred ca si eu si tu facem asta, pentru ca asa ne-am nascut. Insa de aceea avem intelect, pentru a ne controla instinctele. In ceea ce priveste schimbarea, asta imi doresc.

      Ștergere
  2. Cu totii facem si listam etichete pentru cei din jur, insa nu toti mergem sa le "agatam" de cei din jur; e o mare diferenta.

    RăspundețiȘtergere